09912945219

با جا ماندن کلید پشت درب ضد سرقت و معمولی چگونه درب را باز کنیم؟

ﺳﻪشنبه 24 بهمن 1402 149 0

گم کردن کلیدها می تواند یک موقعیت استرس زا باشد، به خصوص اگر پشت در مانده باشید و شرایط زمانی بدتر می شود که درب شما از نوع ضد سرقت باشد. درب های ضد سرقت که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته اند نسبت به درب های معمولی ایمنی بیشتری دارند و براحتی بدون کلید باز نمی شوند. پس راه حل جا ماندن کلید پشت درب ضد سرقت چیست؟ 

 

 

اگر کلید پشت در بماند چگونه در را باز کنیم؟

جا ماندن کلید پشت در یک موقعیت بحرانیست که مسلما شما نیز حداقل یک بار آن را تجربه کرده اید. اگر چه باز کردن قفل درب بدون کلید کمی دشوار است ولی این سختی به نوع درب نیز بستگی دارد. به طور کلی باز کردن قفل درب های ضد سرقت به دلیل ساختار پیچیده براحتی درب های معمولی نیست.

قفل های معمولی را می‌توان با کارت اعتباری، سنجاق مو، سیم، پیچ‌گوشتی و چاقوی نازک باز کرد اما در مورد درب های ضد سرقت با توجه به شرایط فرق می کند.

به عنوان مثال بهترین راه حل در هنگام جا ماندن کلید پشت درب ضد سرقت این است که از کلید ساز کمک بگیرید.

 

البته اگر درب شما مجهز قفل هوشمند باشد، هرگز پشت درب نمی مانید و نگران جا گذاشتن یا گم شدن کلید خود در خانه نخواهید بود. زیرا باز کردن آنها نیازی به کلید ندارند و با روش های مختلفی مانند وارد کردن رمز، کارت، اثر انگشت، تشخیص چهره و حتی در مدل های خیلی مدرن از راه دور با استفاده از تلفن همراه باز و بسته می شوند. جهت مشاوره و خرید میتوانید با شماره تماس 09912945219 بگیرید.

 

جا ماندن کلید پشت درب معمولی

اگر کلید شما پشت یک درب معمولی گیر کرده است که اصلا نگرانی ندارد. زیرا درب های معمولی خیلی محکم نیستند و قفل های به کار رفته در آنها ساختار ساده ای دارد. بهترین و مطمئن ترین روش برای باز کردن آنها استفاده از کارت اعتباری و سنجاق می باشد.

باز کردن قفل درب با استفاده از کارت اعتباری

 برای راحتی کار یک کارت اعتباری بزرگ و انعطاف پذیر را انتخاب کنید. سپس با حدس زدن محل دقیق زبانه، کارت را از درزهای بین در و چارچوب به زبانه نزدیک کرده و با فشار دادن کارت به زبانه به سمت داخل حرکت دهید. اگر بتوانید این کار را به درستی انجام دهید، حتما در باز می شود.

 

باز کردن در با کارت اعتباری موقع جا ماندن کلید پشت درب

 

باز کردن قفل درب با استفاده از سنجاق

در این روش به دو سنجاق نیاز دارید، یکی برای باز کردن پین ها و دیگری را برای جا به جایی مغزی قفل. ابتدا یک سنجاق را به شکل L و دیگری با زاویه 120 درجه خم کنید. سپس سنجاق اول را در شیار مغزی مغز قرار داده و آن را در جهات مختلف حرکت دهید تا سنجاق در شیار قفل چفت شود. حالا سنجاق دوم را در مغزی جای داده و مرتبا آن را تکان دهید تا پین های قفل درب باز شود.

به یاد داشته باشید در این روش، پین ها به ترتیب باز نمی شوند؛ پس باید سنجاق را مدام تکان داده و تا جایی این کار را ادامه دهید که صدای تیک مانندی بشنوید. اکنون که مطمئن شدید تمام پین ها باز هستند، سنجاق اول را تکان دهید تا قفل درب باز شود.

 

باز کردن درب با سنجاق با جا ماندن کلید پشت درب

 

جا ماندن کلید پشت درب ضد سرقت

درب های ضد سرقت به منظور استحکام و افزایش امنیت بیشتر از ورق های فولادی محکم و چند لایه و قفل مخصوص مانند انواع قفل‌های ۷ زبانه، قفل‌های مولتی سیستم چهارده زبانه، قفل چنگکی و ... ساخته می شوند. بنابراین باز کردن آنها اصلا کار ساده ای نیست و اگر کلید پشت در بماند، ممکن است بتوانید با کارت اعتباری آن را باز کنید اما احتمال آن بسیار کم می باشد و مطمئن ترین راه حل این است که با کلید ساز سیار تماس بگیرید و یا مغزی قفل را عوض کنید.

 

برای این کار حتما از یک کلید ساز متخصص کمک بگیرید. زیرا باز کردن درب ضد سرقت قفل شده به مهارت زیادی نیاز دارد و اگر کلید ساز تجربه کافی در این مورد نداشته باشد مسلما به درب نیز صدمه وارد می کند. کلید ساز برای باز کردن درب باید قفل را خراب کند. قفل‌ها دارای یک سری ساچمه رمزگذاری شده هستند که با خارج کردن آنها، از کار می‌افتند. بعد از آن براحتی می توان درب را با یک از یک پیچ‌ گوشی باز کرد. این پروسه ممکن است بین 30 تا 45 دقیقه زمان ببرد. پس از تخریب قفل، باید در اسرع وقت قفل جدید جایگزین قفل قدیمی شود و در صورتی که بدنه درب آسیب دید، درب را جهت تعمیر و تعویض روکش به کارخانه عودت داد.

البته توجه داشته باشید امنیت درب های ضد سرقت به کیفیت قفل آنها بستگی دارد؛ پس هر چقدر قفل ایمن‌تر باشد باز کردن قفل بدون کلید نیز به همان نسبت سخت تر خواهد بود و مسلما زمان بیشتری می برد.

 

جا ماندن کلید پشت درب ضد سرقت

 

بهترین راه حل برای جا نگذاشتن کلید پشت درب

با خرید و نصب قفل هوشمند درب دیگر نگران جا گذاشتن کلید پشت در نباشید و این مشکل را برای همیشه حل کنید. این قفل ها چند سالی است که با پیشرفت تکنولوژی وارد بازار شده اند که ویژگی ها و امکانات منحصر به فردی دارند اما مهم ترین مزیت آنها این است که بدون کلید باز می شود. بنابراین هیچ کلیدی وجود ندارد که پشت درب جا بماند و شما را با چالش مواجه کند.

قفل های هوشمند انواع مختلفی دارند. قفل کارتی درب و رمزی از قدیمی ترین انواع این محصولات بودند که احتمالا با آنها آشنایی هستید. در حال حاضر مدل های جدیدتری از این محصول مانند قفل اثر انگشتی درب، قفل هوشمند تشخیص چهره، ترکیبی و همچنین قفل با قابلیت بازگشایی از طریق تلفن همراه تولید و به بازار روانه شده است که استفاده از آن ها بسیار آسان و امنیت بیشتری دارد.

 

راه حل جا ماندن کلید پشت درب با قفل هوشمند آی کی

 

نتیجه گیری

احتمال باز شدن درب های ضد سرقت در صورت جا ماندن کلید تا حد زیادی به کیفیت قفل بستگی دارد. در برخی از درب های ضد سرقت ارزان قیمت از قفل های بی کیفیت استفاده می شود که احتمال باز کردن آنها با روش های معمول مانند استفاده از کارت اعتباری و یا سنجاق خیلی زیاد است. ولی باز کردن درب های ضد سرقت با کیفیت اصلا کار آسانی نیست و حتما باید از یک کلید ساز حرفه ای کمک بگیرید. با استفاده از قفل هوشمند به راحتی می توانید بدون کلید وارد خانه شوید و نگران جا ماندن کلید پشت در نباشید.

برای خرید قفل هوشمند آی کی و کسب هر گونه اطلاعات بیشترمانند گارانتی، خدمات پس از فروش، قیمت و ...  با کارشناسان ما در شرکت آی کی با شماره 09912945219 تماس بگیرید. مشاوران ما می توانند شما را در انتخاب بهترین محصول با توجه به بودجه و نیاز شما یاری کنند.

نظرات (0 نظر)

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد و ایمیل و موبایل الزامی نیست.



نام و نظر خود را وارد کنید
نظر شما با موفقیت ارسال شد
Close
phone Whatsapp Whatsapp